Japonijos ir Lietuvos šiuolaikinės tekstilės meno paroda „RESTART“.
Stabdyti kasdienybės skubėjimą, suaktyvinti pirmines būsenas ir formas, atsigręžti į tai, iš kur viskas prasidėjo – parodos kūrėjai ragina „per(si)krauti“.
„Dabartis viskuo perpildyta, kupina netikrumo ir kažkas joje nuolat stringa. O jei taip: ar nereikėtų jos „perkrauti“, panašiai kaip programinės įrangos? Spustelėti „Restart“, uždaryti su klaidomis veikiančias mūsų gyvenimo programas ir atnaujinti požiūrius ir potyrius“, – klausia parodos „Restart“ kuratorės Keiko Kawashima, Odeta Žukauskienė ir Monika Žaltė. Šiuolaikinis tekstilės menas šįkart tekstilę siūlo tyrinėti kaip mediją.
Kauno paveikslų galerijoje pristatomuose kūriniuose tekstilė atsiskleidžia kaip visaapimanti „operacinė sistema“, kuri valdo visas gyvenimo programas. Kartu primenant, kad audimas yra viena seniausių technologijų, kuriai būdingas rituališkas kartojimas ir kartojimosi judesys. Tai pirminė „rašto“ medija, gyvavusi dar iki rašto, esanti arčiausiai žemės, kūno, daiktų, įsipynusi į gyvenamąjį gyvenimą. Ji savaime skatina prisiliesti prie pirminių materijų ir sugrįžti į laiką, kuomet dar nebuvo jokių medijų ir meno apibrėžčių, permąstant visus ryšius ir požiūrius.
Parodą kuruoja Japonijos menotyrininkė, tekstilės tyrinėtoja ir parodų kuratorė Keiko Kawashima, kurios pastangomis Japonijoje jau yra surengta ir ne viena Lietuvos tekstilės meno paroda, taip pat menotyrininkė, vizualinės kultūros tyrinėtoja ir kuratorė dr. Odeta Žukauskienė bei tekstilės menininkė, dėstytoja ir kuratorė Monika Žaltė.
Parodoje kuratorės subūrė keturiolika meninink(i)ų bei kūrybinę grupę. Tai – Machiko Agano, grupė „Baltos Kandys“ (Austė Jurgelionytė-Varnė, Karolina Kunčinaitė, Miglė Lebednykaitė, Rasa Leonavičiūtė, Laura Pavilonytė-Ežerskienė, Julija Vosyliūtė), Yasuko Fujino, Vita Gelūnienė, Akari Yamashita, Yoriko Murayama, Morta Jonynaitė, Lina Jonikė, Donata Jutkienė, Gerda Liudvinavičiūtė, Chihiro Murata, Laima Oržekauskienė-Ore, Gertrūda Rumzytė, Kentaro Suzuki, Monika Žaltė. Jų kūriniuose atsiskleidžia kelios temos: mūsų santykis su gamta, gimtosiomis vietomis, santykis su dvasinėmis praktikomis ir aukštesne realybe bei kūno, pasislėpusio po rūbais, jausenas. Visa tai atliepia amžinus tapatybės, atminties, tarpusavio ryšių ir kaitos klausimus, kurie paženklinti skirtingų kultūros tradicijų.
Parodą finansuoja „EU Japan fest“.
Partneriai: Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetas.
PRATĘSK MUZIEJAUS PATIRTĮ SU LRT
Panorama / Kauno bienalė pristato Lietuvos ir Japonijos šiuolaikinės tekstilės meno parodą „RestArt“