Didelė dalis tarpukario Lietuvos fotografijos atliko reprezentacinę funkciją ir idealizavo atkurtą valstybę. Svarbi vieta to laikotarpio fotografijoje teko ir tuometinei Laikinajai sostinei – Kaunui. Tačiau modernėjantis miestas turėjo ir kitą, „nefasadinę“ pusę, kuri fotografų dėmesio sulaukdavo rečiau. Ją savo nuotraukose įamžino Antanas Ingelevičius, išsiskirdamas iš savo amžininkų fotografų, o šiandieniniam žiūrovui užduodamas klausimą, kaip turėtume vertinti lietuvių autoriaus kūrybą tarptautinės fotografijos kontekste. Ar galime Antaną Ingelevičių laikyti miesto klajokliu, kuris įkūnijo modernios eros fotografo vaizdinį?
Ši paskaita Kauno paveikslų galerijoje eksponuojamos parodos „Antanas Ingelevičius: kūrėjas ir miestas“ renginių ciklo dalis.